Her finner dere svar på de vanligste spørsmål vedr. gruppereiser

1. Hvor mange må vi være for å bli en gruppe ?
Svar: 10 eller flere personer må til for å defineres som gruppe.

2. Når bør vi bestille for å sikre oss de beste tilbudene?
Svar: Så tidlig som mulig. Flysetene legges som regel ut ca
11 mnd i forkant. D.v.s si at dersom dere planlegger en tur
i september neste år, legges disse setene ut i oktober året
før. Først til møllen o.s.v

3. Hvorfor blir ofte flybillettene ved gruppe dyrere enn en kan finne på nettet?
Svar: De laveste prisene på nettet er som regel basert på noen få seter.
I tillegg blir billettene belastet kredittkortet senest 74 timer etter
bestilling og etter dette kan de ikke endres/avbestilles. Dette betyr
at en ikke kan planlegging langt frem i tid for å sikre seg
rimelige seter. Hos oss kan dere sikre setene mot et lite
depositum opp til 11 måneder i forveien og endre antallet til
14 dager før avreise samt endre navn helt frem til avreise.

4. Hvordan kan vi være sikre på at vi får den standard og tjenester på reisemålet som vi ønsker?
Svar: Vi har gjennom 20 år bygget opp et stort nettverk av agenter over
hele verden. Disse kvalitet sikrer alle tjenester vi ønsker å tilby våre
kunder.Gjennom vårt store kontaktnett oppnår vi også de aller beste
priser som kommer våre kunder tilgode.

5. Når vi har akseptert et tilbud fra dere, når må vi betale?
Svar: Når dere har akseptert et tilbud så sender vi en depositums faktura
på ca 20 prosent av flybillettens pris uten skatter. I noen tilfeller
ønsker også hotellet et lite depositum for å holde rommene. Resten
faktureres 2-3 uker før avreise. En regel er at alt skal være betalt
ved turens start.

6. Hva dersom antallet ved avreise blir mindre enn vi har betalt depositum for?
Svar: Vanligvis kan dere redusere gruppen med mellom 10 og 20 prosent
uten å tape depositum. Dette varier noe fra flyselskap til flyselskap.
Blir reduksjonen større enn dette taper en depositumet pr
ikkereisende over dette. Untaket er dersom avbestillinger kommer
etter at flybillettene er tatt ut, da vil en ikke få noe refundert på disse.
I slike tilfeller kan avbestillingsforsikring ved sykdom brukes
dersom en har dette.

7. Hva dersom noe skjer når vi er ute og reiser? Hvem kontakter vi?
Svar: Alle våre reisende har en kontaktperson lokalt og telefonnummer
til denne dersom noe uforutsett skulle skje. I tillegg til dette er det
alltid en backup hos oss.

8. Er vi sikret konkuransedyktige priser dersom vi handler gjennom dere ?
Svar: Alle leverandører i dette markedet bruker de samme flyselskap og får
de same prisene på fly. Forskjellen ligger i påslagene.
Vi i Travel & Event er et lite selskap uten ekstra kostnader til
administrasjon. Dette gjør at våre påslag er mindre enn våre
konkurenters.Dette gir lavere pris for dere som kunde i tillegg
har vi meget gode avtaler på hoteller over hele verden. Avtaler
som sikrer dere som kunde en lavere pris.

9. Som kunde vil vi gjerne være sikre på å få det beste tilbudet og vil derfor
be om tilbud fra flere leverandører. Er det noe vi skal tenke på her?
Svar: Ja, vær klar i kommunikasjonen når dere ber om tilbud
og også når dere vurderer de forskjellige tilbudene.
Er dere veldig fokusert på pris så er som alltid kvaliteten
på tjenestene tilsvarende. Derfor er det riktig å sammenligne
hotell standard og standarden på øvrige tjenester.
Alle leverandørene bruker samme flyselskaper og søker de
dere har bedt om tilbud fra opp seter samtidig vil flyprisen gå
opp da flyselskapene ser disse forespørselene som økt etterspørsel
og dermed setter opp prisen pr sete. Det mest lønnsomme for dere
som kunder er å be om tilbud fra bare en leverandør for å slippe
høyere flypriser. Er dere ikke fornøyd med tilbudet, avbestiller dere
bare og prøver en annen leverandør. Dermed er sjansen større
for at den nye leverandøren får de samme flyprisene.
I tillegg til påslagene er det som oftes valg av hoteller og
landarrangementer som utgjør differanse i pris.